بهترین مشاور انتخاباتی کشور چه ویژگی هایی می بایست داشته باشد؟
قبل از هر چیز به یک نکته ی مهم اشاره کنم و آن هم اینکه دانش و تخصص شما شاید پس از رای آوردن برای مدیریت و موفقیت در شورای شهر کافی باشد (یعنی پس از پیروزی). اما قبل از آن برای رای آوردن قطعا به تخصص تبلیغاتی ی و دانش انتخاباتی نیاز دارید. که طبیعتا این تخصص چیزی نیست که بتوانید در زمان کوتاه به آن مجهز شوید.
شما قطع به یقین نیاز به مشاور انتخاباتی قدرتمند و زبده ای دارید که بتواند شما و تیم کاری تان را خط مش داده و اداره نماید. فراموش نکنید او به شما خط مش میدهد و نه شما به او. بنابراین باید به او اعتماد کنید. در غیر این صورت نمیتوانید تصمیمات درستی بگیرید. مشاور شما به جای شما فکر میکند، به جای شما تصمیم میگیرد، و برای شما برنامه ریزی میکند. او کارگردان شماست. و شما بازیگر او. در واقع این جایگاهی ست که شما باید برای او قائل شوید. او نه تنها برای شما، بلکه باید برای کل تیم برنامه ریزی عملیاتی داشته باشد. یک مشاور انتخاباتی حرفه ای و زبده باید به تمامی امور شما و تیم تان واقف باشد. نباید نقش مجسمه را برای شما بازی کند. در بسیاری از موارد، نقش مشاور انتخاباتی از خود کاندید نیز پر رنگ تر است. این مشاور زبده و حرفه ای دارای ویژگی هایی ست که در ذیل به آن اشاره شده است:
1- اولین مورد این است که او باید خودش برای خودش کسی باشد. میگویند کچل اگر طبیب بود، اول باید بتواند سر خود را درمان میکرد. وقتی مشاور انتخاباتی خودش صفحه ی اول گوگل نباشد، نمیتواند وعده ی این کار را به کسی بدهد. بهترین نمونه خود فرد است. اگر او برای خودش نتواند کاری کند، قطعا برای شما نیز مفید فایده نخواهد بود. پس اولین مورد این است که او بتواند خودش را برند و برجسته نماید. مشاور انتخاباتی زبده و حرفه ای باید از خودش رزومه و کارنامه ی خوب و قدرتمندی داشته باشد. نه اینکه فقط دیگران را موفق کرده باشد. میگویند از کوزه همان برون تراود که در اوست.
2- از باید از تجربه ی کافی برخوردار باشد. صرف خوب صحبت کردن کفایت نمیکند. خیلی ها، خیلی خوب صحبت میکنند. این کافی نیست. تجربه ی کافی یعنی اینکه قبلا به نفرات زیادی مشاوره داده باشد. نه اینکه بخواهد کاندیدای انتخاباتی را موش آزمایشگاهی کند. تجربه ی یک مشاور انتخاباتی زبده، میتواند مسیر کاندیداها را بسیار کوتاه تر کند. چرا که دیگر کاندیداها با توجه به محدودیت زمانی که دارند دیگر نیازی به آزمون و خطا ندارند.
3- به غیر از تجربه، داشتن تخصص بسیار حیاطی و مهم است. اینکه او، در زمینه مشاوره و تبلیغات کسب و کار تخصص داشته باشد، نکته ی مهمی است، اما کفایت نمی کند. تبلیغات و مشاوره و بازاریابی ی، هنری ست که او باید روی آن تمام و کمال تخصص داشته باشد. اینکه یک شخص تمدار را برند کنیم، با برند کردن شرکتها تفاوت دارد. در اینجا ما با یک انسان مواجهیم که عقبه ای دارد. پیشینه ای دارد که در موفقیتش میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. مشاور باید با این جزئیات به خوبی آشنا باشد.
4- در گذشته می گفتند کار مشاور صرفا دادن مشاوره است. و نه چیز دیگری. اما مشاور میتواند و باید گاهی در مواقعی، به جای فرد (کاندید مورد نظر) تصمیم بگیرد. حتی گاهی میتواند دخالت کند. تمام امور یک کاندید، به مشاور انتخاباتی اش ربط دارد. و هیچ چیز نباید از مشاوره پوشانده بماند. ممکن است کاندید استرس داشته باشد، و نتواند به خوبی تصمیم های اساسی بگیرد. و یا تصمیمیاتش از روی هیجان و احساسات باشد، و نه از روی منطق و عقل.
5- مشاور انتخاباتی زبده و حرفه ای باید قابلیت تشخیص توانمندیها و نقاط قوت شما را داشته باشد. باید بداند شما در چه زمینه هایی قوی و در چه حوزه هایی ضعف هستید. تشخیص غلط تمامی آرزوها و برنامه ی شما را بر باد میدهد. او باید شما را به خوبی بشناسد. وقت را برای رفع مشکلات و ایرادات شما هدر ندهد. و بر تقویت نقاط قوت و برجسته ی شما اصرار و اهتمام ورزد. او نمیتواند شما را عوض کند. فقط میتواند شما را تقویت کند.
6- بهترین مشاور انتخاباتی کشور، باید دارای سواد رسانه ای بالایی نیز باشد. اگر رقیبی در رسانه و فضای رسانه ای شما را مغلوب خویش سازد و از شما برتر ظاهر شود، سایر پیروزی های شما فاقد اهمیت است. پیروزی نهایی با کسی ست که در رسانه خوش بدرخشد. در عصر جدید رسانه ها و شبکه های اجتماعی حرف اول را میزنند. و اگر رد پای شما کاندیدای انتخاباتی در رسانه نباشد، و رقیب حاضر باشد، او بدون شک پیروز میدان است. رسانه 100% داستان است.
* نکته ی بسیار مهم: خود واقعی شما در رسانه ها نمایش داده نمیشوند. تنها آنچه که پرزنت و معرفی میکنید را میبینند. ممکن است شما خیلی خوب یا خیلی بد باشید. اینش به خودتان ربط دارد. اما شما باید به بهترین نحو ممکن در رسانه ها حاضر و ظاهر شوید. متاسفانه یا خوشبختانه، مردم شما را از روی ظاهر، زبان بدن، لباس و نحوه ی گفتارتان قضاوت میکنند، و خیلی کاری با اصل شخصیت و منش شما ندارند. شما باید کاری کنید که مردم در فضای مجازی و رسانه ها به شما و حرف های تان ایمان بیاورند و شما را باور کنند و به شما اعتماد کنند. عرصه ی انتخابات شدیدا عرصه رقابتی ست. و هر که بهتر خودش را عرضه کند، بیشتر مورد اعتماد مردم قرار میگیرد. لپ مطلب اینکه کیفیت شخصیت شما خیلی برای مردم اهمیت ندارد، آنچه بیش از حد برای مردم مهم است کیفیت نحوه ی ظاهر شدن شماست. آنظور که به نظر میرسید، از آن طور که هستید، مهمتر است. و این قدرت رسانه است که میتواند خوب را بد و بد را خوب جلوه دهد. مشاور انتخاباتی کارآزموده باید خدای رسانه باشد. و اگر بتواند تصویر ذهنی زیبایی از شما در ذهن و دل مخاطبین جای دهد، شما پیروز میدان هستید…
7- عصر، عصر اینترنت و دنیای ارتباطات است. مردم هم حضور مستمری دارند در فضای اینترنت. مردم سرشان در گوشی ست. شما باید جایی باشید که مردم هستند. باید بتوانید در فضای اینترنت روی مردم تاثیر مثبت بگذارید. مردم جایی که شما میخواهید حضور ندارند. بلکه جایی که تمایل دارند، هستند. فضای مجازی، جایی ست که مردم حضور دارند. توفقق اجباری کرونا این بوده که مردم بیشتر در فضای شبکه های اجتماعی سیر می کنند. و این مطلب گواه این است که باید حضور قدرتمند و موثری در فضای مجازی داشته باشید.
مشاور تبلیغات انتخاباتی در اسلامشهر , چهاردانگه , نسیم شهر , بهارستان و رباط کریم
مشاور ,ی ,انتخاباتی , ,رسانه ,مردم ,مشاور انتخاباتی ,شما را ,در فضای ,در رسانه ,ست که ,بهترین مشاور انتخاباتی
درباره این سایت